donderdag 15 juni 2017

Grenzentocht THOR Roosendaal 29 september 2007 (20,8 km)

Omdat ik aan het trainen was voor de Kustmarathon van Zeeland van zondag 7 oktober stond vandaag een tocht op het programma van 30 km. Omdat ik echter deze week (na vrijdag bleek bij de dokter) een voorhoofdsholte ontsteking had (waarvan ik erg moe en beroerd bleef) heb ik samen met mijn broer na 8,7 km bij de 1ste rust besloten om toch maar 20 km te lopen.
 
De tocht startte zoals gebruikelijk bij het THOR-honk op Vierhoeven in Roosendaal. Ik was daar om ongeveer kwart voor acht. We konden ons inschrijven. De opbrengst ging in zijn geheel naar KWF Kankerbestrijding.
Om acht uur konden we starten voor onze 1ste etappe richting Schijf. We liepen richting Visdonk en via allerlei (helaas door de regen weer wat drassige) bospaden om uiteindelijk aan te komen bij de 1ste rustplaats. Het regende een beetje en hier werd dus de beslissing genomen om 20 km te lopen.
 We zouden rechtstreeks naar de volgende rust Jagersrust (dit rustpunt lang op ruim 10 km) lopen.

Omdat deze rust slechts 2 km van de vorige aflag heb ik hier snel iets gedronken en zijn we naar 5 minuten weer verder gelopen.
We gingen nu de grens over en liepen ook hier door een bosrijk gebied. Het was tenslotte een grenzentocht.

 Al snel kwamen we bij een volgende splitsing.
Uiteindelijk kwamen we natuurlijk ook weer in Nederland aan waar we via Visdonk terug liepen naar de finish. Omdat iedere 10de die zich af ging melden een verrassing kreeg spraken we af dat mijn broer zich als 1ste en ik als 2de me af zou melden. Helaas waren we ook nummer 1 en 2 van het volgende tiental. Maar niet getreurd we dronken nog wat , aten nog een broodje bedankte de organisatie en gingen weer naar huis. Ik merkte wel aan mijn  lichaam dat ik nog niet geheel was hersteld van de voorhoofdholte ontsteking was de tocht bleek vermoeiender dan gebruikelijk. Op naar de Kustmarathon van Brug Haamstede naar Zoutelande.  
En nu ook maar hopen dat er weer een leuk bedrag is binnengehaald voor KWF Kankerbestrijding.    

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten