donderdag 15 juni 2017

Kees Knappers Boswandeltocht 29 maart 2008 (25,2 km)

Na 2 wandelvrije weekenden (waarvan vorige week helaas te vlug was besloten om de Paastocht in Hoogerheide te laten vervallen vanwege het weer.) liepen we weer een wandeltocht. Er was een ruime keuze en we kozen deze week voor 25 km. Volgende week zondag willen we dan 30 km gaan wandelen tijdens Adriaan van Bergetocht in Etten Leur.
Rond zeven uur kwam mijn broer met de auto langs en we reden naar Rucphen. Hier was de start van deze wandeltocht. (Zondag start hier altijd in hetzelfde weekend de hardlooptochten). We arriveerden om iets voor half acht en konden zodoende de auto op het terrein van de camping parkeren.

Omdat we vroeg waren konden we ons nog niet inschrijven maar dat was niet zo erg. Toen we ons konden inschrijven was het namelijk nog niet zo druk. En we konden nog even rustig zitten. (lees wakker worden.)
 Maar om 8 uur was het zover. Als eerste konden de 40 en 30 km starten. Ze kregen een groot A3 vel.
Toen konden wij starten. Ik zag wel dat de beschrijving maar tot 16,4 km was beschreven, maar ik dacht dat het 2de stuk dan wel later zou worden uitgereikt. Maar mijn broer ging het toch even navragen en het bleek dat het niet de bedoeling was. We namen ook de rest van de beschrijving mee, met de opmerking dat het misschien verstandig was om dit stukje toch even bij de rustpunten (toch zeker na 16,4 km) weg te leggen. Dat zou worden gedaan.
Rond vijf over acht konden we gaan wandelen. Het 1ste gedeelte was bijna 7 km lang en liep naar de kampeerboerderij van J. Mies.

Het was lekker weer en zeker in het zonnetje was het goed te doen. Er was vandaag dan ook geen regen voorspeld.
Bij de kampeerboerderij hebben we even een chocomel gedronken om weer snel verder te lopen. Het 2de stuk was wel iets langer en liep uiteindelijk naar de Hoge Dries in Schijf.
Tijdens het 2de stuk hebben we een afslag naar links gemist. Al snel was er bij diverse wandelaars wat twijfel omdat we op een punt kwamen waar we rechtdoor zouden moeten (dit was overigens de route van de 10 km) Ook bleek dat we bij rechtsaf slaan eigenlijk ook goed zouden zitten. (dat pad zou snel bereikt moeten worden).
We liepen toch maar rechtdoor. Maar het bleek al snel (na 360 m) dat we fout zaten. We liepen terug naar het “twijfelpunt” en gingen toen linksaf (het was natuurlijk de tegenovergestelde richting dus rechtsaf werd linksaf). Dat rondje wat we eigenlijk vergeten waren te lopen hadden we ruimschoots goedgemaakt (en we zagen in de verte dat ander wandelaars het rondje wel gingen lopen dus de pijl zal er echt wel gestaan hebben.) 
Verder zijn we niet meer fout gelopen. We liepen door de bossen richting Schijf. Alhoewel er soms best een keuze moest worden gemaakt tussen lopen en zwemmen.

Bij een zessprong (die we later op een andere wijze zouden benaderen) stond iemand van de organisatie. We konden een stukje minimars , minisnicker , minibounty … meenemen. Ook kon gelijk worden gekeken of iedereen wel de juiste afslag zou nemen. Dit is namelijk een punt waar verwarring kan ontstaan. 
Toen kwam er een SMS binnen van ons Ma dat de startkaart voor de Vierdaagse bij haar binnen lag.
De route liep verder en we kwamen steeds dichter bij Schijf.

 In een wei zagen we al een leuk lente tafereel. Schapen met lammetjes.


 We zaten volgens de paddenstoel 4 km van Rucphen af.
 Rond tien over elf kwamen we aan bij “Den Hoge Dries” , de 2de rust en controle.
Hier hebben we wat langer gerust. Een wandelaar vroeg of wij het 2de gedeelte van de wandeling hadden. Mijn broer gaf zijn gedeelte zodat ze met een groepje ook weer de juiste route kon lopen (overigens was op het stuk Schijf à Rucphen alles goed aangegeven.)
We dronken nog een chocomel en zagen ook een wandelaar uit Hoogerheide die ons vertelde dat er vorige week ongeveer 400 wandelaars waren vertrokken tijdens de Paastocht in Hoogerheide. Wij vertelden dat we ook hadden willen wandelen maar dat het weer er zo slecht uitzag dat we vrijdag al hadden besloten toch maar niet te gaan. Toen hij vertelde dat het tot drie uur droog was gebleven zeiden wij dat we hiervan ook baalde. We hadden dat namelijk ook al geconstateerd.
Rond half twaalf liepen we weer verder.

De 3de en laatste etappe was bijna 9 km lang. We zagen ook weer een aantal wandelaars ons tegemoet lopen. Ze moesten de ronde langs en door Schijf nog afleggen.


Ik had vandaag mijn nieuwe wandelschoenen aan. Dat was nog niet helemaal de bedoeling geweest. Eerst wilde ik ze nog even een week thuis inlopen. Maar omdat ik mijn kleine rechterteen een dag ervoor had gestoten, bleken deze schoenen (met een bredere neus) toch prettiger te zitten. En al moet je natuurlijk nooit te vroeg juichen, het eerste gevoel is goed.
Toch kostte het me moeite om ze echt "schoon" te houden. Want er moest in dit derde stuk wederom gekozen worden tussen wandelen en zwemmen. Maar ja (wandel)schoenen kunnen nu eenmaal vuil worden.

 Even later kwam er zelfs een rijtuig met 2 paarden voorbij. 
De W.S.V. uit Oud-Vossemeer (waarvan ik er al eerder een aantal had gezien) waren weer bezig om promotie te maken voor de Zevendorpentocht. Ik kreeg een sticker en wees naar mijn broer. Ik zei dat hij hem zeker NIET zou lopen. Dit omdat de Zevendorpentocht in hetzelfde weekend is als de Kennedymars uit Someren. Mijn broer wachtte even en we raakte in gesprek. We gaven de wandelaar onze kaartjes waarop het adres van onze weblogs.
Ik hoefde niet meer overtuigd te raken dat de Zevendorpentocht erg leuk is. Ik loop hem al voor de 14de keer in juli. (waarvan 11 keer de 50 km) Het zal dan wel 30 km worden omdat ik later die dag mijn broer naar Someren ga brengen. Ook twee meisjes vertelde ik dat het een erg leuke tocht was. Ik zei ook dat ik verder niets te maken had met de w.s.v. Oud-Vossemeer.  
Al kletsend bereikten we rond 13.00u de finish. Hier werd nog even wat gedronken en toen werd de tocht naar huis weer aanvaard. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten