dinsdag 20 juni 2017

Mars rond Roosendaal 1 mei 2010 (12 km)

 
Nadat mijn broer en ik vrijdag tijdens Koninginnedag viering in Middelburg diverse leden van het koninklijk huis live hadden gezien zou er zaterdag weer een 33 kilometerwandeling in Roosendaal op het programma staan.

Maar omdat ik vrijdagmiddag tijdens het bezoek van de activiteiten in Roosendaal;al weer was gaan hoesten bleek ik s'avonds dat ik er erg moe van was. Ik dacht dat een goede nachtrust misschien wel wonderen zou doen, maar om 4:12:32u (nadat ik wakker was geworden) stuurde ik mijn broer het volgende SMS-bericht: "Ga geen 33 km wandelen misschien 11 km Wandel ze Geef even SMS terug als je dit leest". Omdat ik om iets over zeven nog niets had ontvangen belde ik hem nog maar even. De SMS kwam pas veel later die ochtend binnen. 
Om tien voor tien vertrok ik inderdaad voor de 11 kilometer. Ik was wat uitgerust. Mijn broer was ondertussen al een kilometer of 15 onderweg. Hij liep richting Oud Gastel, ik liep naar Nispen een heel andere kant op. Na ongeveer 500m moest ik al een andere richting volgen. 

De tocht ging zonder veel omwegen naar Nispen. Ik begon het al jammer te vinden dat ik zo moe was, want toen ik eenmaal liep ging het eigenlijk best goed. Misschien had ik zelfs wel 22 km kunnen wandelen. 



Een stukje langs de autoweg richting Nispen. 


Er moest goed worden opgelet toen de autoweg moest worden overgestoken. 
Eerst naar links kijken ... 
... en daarna naar rechts. 

En daarna de weg richting Nispen vervolgen ... 

... waar gebouwd werd voor de basisschool waar mijn nichtje en neefje op zitten. 

De rust was na ruim 5 kilometer bereikt en ik dronk even een bakje thee. 
Daarna ging de route verder door Nispen …


... en passeerde ik het hertenkamp …

... het bosje ... 
... en het monument. 

Daarna werd Nispen weer verlaten ... 


... een stukje via dezelfde weg ... 

... om daarna het Molenbeekpad richting Roosendaal te bereiken. 

De TV-toren was al in zicht. 




Heel bekend terrein omdat dit pad bij diverse wandeltochten op de route staat. 



Al snel werd Roosendaal bereikt ... 

... en liep ik langs de Willem Dreesweg (ook wel de Willem Raceweg genoemd, je moet hoer hier 50 km/uur rijden maar de weg nodigt uit om iets sneller te rijden.) 
Nog even onder het viaduct door ... 
... rechtsaf gaan ... 



... om uiteindelijk op het sportpark uit te komen. 

De tocht heb ik in 2½ uur voltooid. Helaas was de afstand iets korter dan de bedoeling.  

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten