woensdag 21 juni 2017

Nazomer wandeltocht St Maartensdijk 4 september 2010 (10,2 km)

Na de Vierdaagse van Nijmegen ben ik eerst bezig geweest met de laatste module van mijn PDL-diploma. Maandag 30 augustus heb ik deze module arbeidsrecht behaald. Zodoende heb ik een jaar na mijn MBA-diploma ook het PDL-diploma binnen. 
Daarom kon ik me nu weer gaan richten op een ontspannende wandeling. Hoewel vandaag de Airbornetocht werd gewandeld in Oosterbeek wilde ik vandaag niet zo ver weg.
Maar in het wandelboekje stond geen tocht in de buurt. Maar een mailtje van de Oosterscheldestappers bracht uitkomst. Ik werd uitgenodigd om 4 september te komen wandelen in St Maartensdijk waar de eerste Nazomer wandeltocht werd georganiseerd. Ik had ook de lentetocht reeds gewandeld. 
Mijn moeder liep ook mee, mijn broer was met mijn neefje via zijn werk naar Movie Park in Duitsland.
Om zeven minuten over tien begonnen we met de wandeling die volgens de routebeschrijving 10,18 km was. (Bij het uitzetten op www.afstandmeten.nl kwam ik op 10,45 km. Dus de afstand was redelijk nauwkeurig. 

Al snel moesten we rechtdoor waar de andere afstanden linksaf moesten. 


We liepen een extra lus, maar kwamen even later weer op de route van de andere routes. 





We liepen langs de Oosterschelde. 
In de verte zagen we zelfs de TV-toren van Goes. Ook Yerseke was te zien. 



Toen we weer de dijk over liepen waren we snel bij de rust. 
Toen ik deze foto nam dacht ik aan de volgende mop:
Een jongetje vroeg aan zijn vader: Wat doen die koeien daar. De vader antwoordde: De ene koe duwt de andere koe naar de stal. Waarop het jongetje antwoordde: Dan duwde de melkboer mijn moeder vorige week zeker naar de keuken. 

Die rust was bij Scaldis Naturalis waar ook een kinderboerderij was gevestigd. 


Hier hebben we wat gedronken en kregen zelfs appels.  


Na het rusten keken we nog even op de boerderij en liepen daarna verder.





Even later liepen we over een onverhard pad langs een landhuis. 

Toen we het bruggetje over liepen kwamen we, nadat we een parkeerplaats waren overgestoken …





... op de Galgenweg. We waren in de buurt van de Pluimpot, een camping waar we ook tijdens de Zevendorpentocht langs lopen.  


We konden weer over de Oosterschelde kijken.



Uiteindelijk waren we weer snel in St Maartensdijk ...


... waar de finish was.  
Bij het afmelden rond half één konden we kiezen uit een pot jam of crackers. We kozen voor de pot jam. Daarna namen we een kop lekkere groentesoep.
We bedankten de organisatie voor de hele mooie tocht. Natuurlijk was het weer ook goed, maar de tocht zelf was heel mooi. We waren weer op andere stukken op Tholen geweest.
Kortom een tocht die beste meer op het programma kan komen. Hopelijk is het niet steeds de eerste zaterdag van september omdat dan ook de Airbornetocht wordt georganiseerd. Deze tocht wil ik ook nog wel eens wandelen.
We reden daarna weer naar huis.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten