vrijdag 23 juni 2017

Nieuwjaarstocht THOR 1 januari 2013 (5,5 km)

Na op oudejaarsdag rond 13.00u de traditionele lunch en s'avonds het oude jaar uitluiden was 2012 weer verleden tijd.  
2012 was voor mij een goed Vierdaagsejaar nadat ik in 2011 was uitgevallen met een knieblessure. 
En 2012 was ook de afsluiting van 4*50km tijdens de Vierdaagse. In 2013 ga ik 4*40 km wandelen om mijn nieuwe cijfertje te halen. Na het ontvangen van de Nieuwjaarswensen heb ik me om 0.04u reeds ingeschreven voor de kustmarathon op 6 oktober. Dat moet bijna direct omdat vaak voor de middag op nieuwjaarsdag deze tocht reeds is volgeboekt. En Nieuwjaarsdag begint traditioneel mijn nieuwe (Vierdaagse) jaar met de nieuwjaarstocht van Thor. Mijn broer en Ron Konijn liepen ook mee en rond half elf konden we starten voor de 5,5 km.

 Hoewel het rondje ondertussen bekend is, ik loop deze wandeling al sinds 1998, is het altijd toch lekker om na de feestdagen even een uurtje te wandelen. De start was bij het Thorhonk, na een kort stukje door het bos liepen we richting de wijk Dijken.   





Daarna richting Visdonk waar helaas de bodem wel wat drassig was geworden door de regenval. Een uurtje eerder had het nog geregend, maar tijdens de wandeling was het droog.  
Toen we een stukje door het bos waren gewandeld kwamen we bij het zogenaamde Gedenkbos. Helaas zagen we daar ook dat het vernielen van vuilnisbakken ook bij de lol van het Oud en Nieuw schijnt te horen. Het was overigens niet de enige bak die was opgeblazen, ook in de wijken waren er diverse beschadigd. Maar weer wat meer belasting betalen in 2013 want de maatschappij moet het waarschijnlijk weer betalen.
Overigens was er in Roosendaal in de Brugstraat ook een vuurwerkbom tot ontploffing gebracht. Veel schade aan diverse gebouwen. Schijnt er ook allemaal bij te horen.  


Na een ruim uur waren we weer bij de finish, we dronken nog even een chocomelk en reden weer naar huis.  
Lekker douchen en verder genieten van de nieuwjaarsdag. De eerste wandeling zat er weer op, de kustmarathon ligt in het verschiet.  

 Ook de hardlopers zetten op de eerste dag van het jaar hun beste beentje voor. 
En op 4 februari kunnen we ons weer opgeven voor de Vierdaagse. Dit jaar 160 km. Al zal ik de 4*50km wel een beetje gaan missen. Nooit meer plaatsen als Huissen, Niftrik, Ottersum en Grave, maar wel Linden. Je sluit wel een stukje Vierdaagsegeschiedenis voor jezelf af. Ben benieuwd wat het jaar gaat brengen. In ieder geval wens ik iedereen een goed en succesvol (wandel)jaar toe. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten