donderdag 22 juni 2017

Olympustocht Halsteren 12 mei 2012 (10 km)

 
Vandaag een klein tochtje, want morgen is het Moederdag en mijn moeder is uitgenodigd om zaterdagmiddag mee te gaan om een kado uit te gaan zoeken.  Mijn broer liep dit keer niet mee.
Eerst nog even naar mijn zus, om daar enkele zegels voor glazen van de Plus Supermarkt af te geven. Daarna doorgereden naar Halsteren. Ik kwam er al vlug achter dat ik drinken was vergeten. Dat bleek niet zo erg te zijn want er waren 2 controleposten. 
Maar ook was ik mijn beste wandelschoenen vergeten. Gelukkig lag er nog een HEEL oud paar in mijn auto. Ik besloot niet meer terug te keren naar Roosendaal, maar een parkeerplek te zoeken. Bij het startterrein stond het al helemaal vol met auto's, dus er moest in de wijk worden geparkeerd. Gelukkig was er snel een plek gevonden. 



Na terug te zijn gelopen naar de start kon ik rond 9.20u vertrekken.  
Het eerste gedeelte van de tocht liep langs Fort de Rovere. 

Tijdens de Gertrudistocht van vorig jaar had ik hier ook al gewandeld. 

Toen liepen we echter niet via de trap langs een brug met aan twee kanten water. 

Nu is er wel vaker aan 2 kanten water bij een brug ... 


... maar hier was de stand van het water zo groot, dat het ieder moment kon overlopen.  
Op de bovenstaande foto is dat goed te zien. 
Hier lijkt het zelfs of er wandelaars in het water staan.

Er werd verder gewandeld in de buurt van het Fort. 


Soms kwam het zonnetje erdoor, dan werd het weer bewolkt.  
Na ruim 4 kilometer was er een controle bij een boerderij. 

Even een paar foto's in de stal maken, stempelen en weer verder. 

Het volgende stuk ging richting de GGZ in Halsteren. 

Dit bord, wat in het geel was aangegeven (evenals de pijlen/aankondiging splitsing) kon voor verwarring zorgen.  
Maar er moest toch langs dit voetbalterrein worden gewandeld.  

Overigens bleek later dat de route toch weer op hetzelfde pad uitkwam. Nog een kiloemeter of 4,5 tot de finsih. Plotseling zag ik wandelaars in tegengesteld richting aangewandeld komen. Had ik een pijl gemist??? Achter mij liep niemand meer. Ik keek even op de routebeschrijving en wat bleek,je kwam nogmaals langs de boerderij. De tweede controle. 
Nogmaals keek ik even in de stal en maakte de bovenstaande foto. 

Daarna snel weer verder (het was slechts 10 kilometer vandaag) nog een klein stukje over het terrein van de GGZ. 


Daarna liep de tocht richting de Melanen. 



De Melanen kwam steeds meer in zicht.







En bij deze splitsing waren de Melanen bereikt. 


De Melanen, een water waar mening visser aan het vissen was. (Wat zou je anders doen als visser :-) )

Als de zon weer doorbrak was het een geweldig uitzicht. 

Na 1 uur en 50 minuten kwam de finish weer in zicht. 

Nadat ik me had afgemeld, liep ik iets gerichter naar mijn auto. Ik had eerder gezien dat er een pad liep van de start naar de straat waar mijn auto stond. 



Zodoende kon ik weer snel de rit huiswaarts gaan maken. 
En mijn moeder later verblijden met het Moederdagkado. De volgende wandeltocht(en) staan gepland in Goes tijdens de 3 Zeeuwse wandeldagen. En daarna de avondvierdaagse van Roosendaal. 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten