dinsdag 6 juni 2017

Rondje Someren 2 juli 2006 (40 km)

Voor de 5de maal zou ik dit jaar het Rondje Someren gaan lopen. Dat Rondje is al voor de 12de maal gekoppeld aan de Kennedymars in Someren die steeds zaterdagavond 22.00u start. Voor de Kennedymars staat dan 20 uur, voor het Rondje Someren dat om 8.00u op zondagochtend start staat 10 uur zodat beide afstanden tot uiterlijk 18.00u mogen finishen.
Ik moest wel vroeg uit mijn bed. Om 4.20u ging de wekker en nadat ik had ontbeten ben ik mijn broer op gaan halen. De A58 tussen Roosendaal en Etten Leur was afgesloten voor wegwerkzaamheden dus het eerste stuk moesten we al binnendoor rijden. (of de omleiding volgen).
Maar om 7.00u stonden we in het centrum van Someren. Nadat we onze startkaart hadden opgehaald (nummer 30.000 , ik heb de gehele nacht wakker gelegen of ik dat nummer wel kon onthouden J) zagen we om bijna kwart over zeven de eerste wandelaar van de Kennedymars binnenkomen. (Wij moesten dus nog starten !)
Om kwart voor 8 begon het voorprogramma, eerst opwarmen, daarna wat toespraken en om 8.00u klonk het startschot. Het startschot werd dit jaar voor het eerst gegeven door een wandelaar. Een jongen die net achter ons stond ving een toegeworpen bal en mocht het startschot geven.

Het was verschrikkelijk warm, daar had ik de eerste kilometers wel veel last van. Vooral in de stukken waar je in de zon liep. Veel schaduw opzoeken dus. In de schaduw ging het wel beter. Na 10 kilometer waren we bij de eerste verzorgingspost waar ook voor de 1ste maal werd gescand. (eigenlijk de 2de maal want ook bij de start werd er voor het eerst gescand. Dat was wel handig want nu krijg je wel je nettotijd, ik was namelijk pas om 8.10u officieel gestart.)
Even wat te drinken genomen en direct weer verder, meestal rusten we pas na 17 kilometer in Vlierden. Dat plaatsen was om 11.10u bereikt, wat ongeveer hetzelfde was als andere jaren. (Dat wisten we weer van de scan die eerdere jaren hier werd gegeven.) In dit stuk en het stuk naar Asten had ik wel de meeste last van de warmte, daarna ging het beter. (begon er aan gewend te raken ???) Ik heb overigens wel goed gedronken en gegeten onderweg misschien dat het geholpen heeft.
 In Vlierden heb ik wat gedronken en een krentenbol meegenomen.
Op naar Asten waar de grote rust was. Op dit stuk sloot ook de 80 kilometer weer aan.
Onderweg kwamen we door Ommel. Vlak voor de rust liepen we nog door een parkje.
Op naar Heusden. Normaal kregen we naar 28 kilometer weer een scan in Heusden maar nu stond de scan op 31 kilometer.
Hier hebben we ook even gezeten. Nog 12 kilometer te gaan. Er was echter we een klein windje wat het lopen iets aangenamer maakte.
Na deze korte onderbreking op naar Someren-Eind waar de laatste verzorgingspost op 34 kilometer was ingericht.
Nadat we 30 kilometer hadden gelopen zagen we dat er een aantal jongeren zich hadden opgeofferd om een aantal flesjes bier leeg te drinken om zo aan te geven dat het nog 10 kilometer was tot de finish. Bedankt hiervoor.
 Bij de laatste verzorgingspostkon ook weer van alles worden meegenomen. (zoals fruit en drinken )
De laatste 5 kilometers (bij het bord AL 75 KILOMETER stond mijn teller op 34,95 km wat dus voor mij een afwijking van 50 meter was.) gingen vanzelf mede ook door het publiek langs de kant en de muziek die klonk. Om 16.04u meldde ik me af na 40 kilometer. (Hier gaf mijn teller 40,02 km aan wat een afwijking is van 0,05% dus te verwaarlozen.)

Hieronder onze gegevens:
Naam Tiny Kouters John Kouters
M/V M M
Geb. Datum 16-09-1963 06-08-1966
Start-nr. 30.000 30.330
Start 8.10u 8.10u
Vlierden 9.56u 9.58u
Asten 12.33u 12.33u
Heusden 14.23u 14.23u
Someren Finish 16.04u 16.01u
Hieronder de totaalgegevens. (Bron www.kennedymars.nl )
Rondje Someren
Gestart
Totaal: 1584 Mannen: 709 Vrouwen: 875
Gefinished
Totaal: 1439 (90,8 %)Mannen: 645 (91,0 %) Vrouwen: 794 (90,7 %)
Kennedymars Someren
Gestart
Totaal: 2493 Mannen: 1643 Vrouwen: 850
Gefinished
Totaal: 1788 (71,7 %) Mannen: 1204 (73,3 %) Vrouwen: 584 (68,7 %)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten