zondag 11 juni 2017

Vastenactiewandeling voor Ghana te Nispen 25 maart 2007 (20 km)

Even heb ik nagedacht of ik vandaag wel zou lopen en zoja hoeveel. Een griepje hield me deze week al enkele dagen ziek thuis en zaterdag was het nog niet optimaal. Zondagochtend scheen de zon en ik besloot toch de grootste afstand van 20 kilometer te lopen bij deze vastenactiewandeling. Dus om 9 uur stond ik samen met mijn moeder , broer , zus en Marian (die dit jaar ook weer samen met mijn moeder de 30 km in Nijmegen gaat lopen) aan de start in Nisipa, het dorpshuis van Nispen.
De tocht liep richting de Wouwse Plantage waar zich een rust bevond. Maar voor we daar waren hadden we al 12 kilometer afgelegd.
Vanuit Nispen liepen we eerst richting België. Enkele malen kwamen we langs een grenspaal. 


 Na een klein uurtje liepen we in de buurt van Essen Hoek (België).
Het zonnetje scheen. Mijn zus (die voor de 2de maal dit jaar een wandeling liep) liep stevig door. We konden richting Wouwse plantage, maar voor we daar waren liepen we nog een heel stuk door het bos.
De pijl richting Nederland bracht ons in dat bos. Soms was het helaas wat drassig maar over het algemeen viel het wel mee. We liepen in het bos ook door het zogenaamde "Derde wereldbos" dat we overigens al meer hadden gezien.



Hier moesten we natuurlijk (in het kader van de vastenactie) even de informatie lezen.
Na ruim 2 uur en ruim 12 km in de benen kwamen we bij de rust aan. Dat was in café "De Reebok". Omdat dit ook de thuishaven was van een wielerclub was het erg druk en we konden maar moeilijk een plaatsje vinden. Gelukkig hebben we toch allemaal nog even gezeten.
Na een pauze van een klein kwartier werd de tocht vervolgd. Het was nog een kilometer of zeven terug naar Nispen. Mijn zus en ik (die beide afgelopen week grieperig waren geweest) merkten dat deze laatste kilometer wat moeizamer gingen. Maar het liep verder wel goed het weer was in ieder geval beter dan de afgelopen dagen (En vorige week zondag, Lees Gertrudistocht) 
We kwamen bij een smal bruggetje. We konden hier over lopen, maar er kon ook gekozen worden voor een alternatieve route. Maar wij durfden allen over dit bruggetje en vervolgde onze weg over een onverhard stuk van het parcours.

Mijn broer staat al klaar om mij te fotograferen.
Langzaam maar zeker kwam Nispen weer in zicht. Mijn zwager, nichtje en neefje zouden om 13.00u starten (5 km) en we wisten dat we ze nog net succes konden wensen als we gewoon doorliepen.


 En jawel we waren rond 13.00u terug en zagen mijn zwager, nichtje en neefje starten voor hun tocht.
Deze ingelaste tocht was volgens de stappenteller 19,67 km lang, er waren 24287 stappen gezet en 1698,1 kcal verbruikt.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten