zondag 25 juni 2017

Wandeling Drents Friese Wold 2 mei 2013 (6,0 km)


Van 26 april t/m 3 mei was ik op vakantie in Drente. En op 4 mei ben ik naar de Dodenherdenking op de Waalsdorpervlakte geweest met mijn broer.
Dus even weinig langere wandeltochten, daarom een aantal foto's met wat korte tekst van kleine wandelingen. De tweede korte wandeling was in het Drents Friese Wold.  
Ditmaal reed ik vanuit onze vakantieplaats Emmen alleen 50 kilometer naar dit natuurgebied. Op de kaart leek het dichterbij. 
Na eerst wat gegeten te hebben besloot ik de Bultwandeling van 6 kilometer te kiezen. Een ruim uurtje lekker wandelen en niet te laat weer terug. 

 Het eerste gedeelte liep over een verhard pad richting de bossen. 

Door het zonnige weer was het heerlijk om te wandelen.
 Soms stonden er dieren langs de kant, hier een hertje. 

 En een uil. 

 Ik moest het rode pad volgen. 
 Een kikker ... 

 ... die later ook in levende lijve kon worden gezien
 Nog even een foto maken en daarna weer verder. 






 Even bij dit watertje kijken, het water stond erg hoog. 


 Daarna verder het rode pad volgen. 

 Even de bossen uit. 
 Daarna we de bossen in. 




Ondertussen liep ik al meer dan een uur en had de indruk dat ik nog niet echt richting het einde aan het wandelen was. 

 Daarom keek ik even op de kaart die ik had gekocht. Ik leek toch goed te lopen. 

 En dat was ook zo.


Omdat ik zo genoot van de wandeling was ik vergeten te filmen. Dus op het einde van de wandeling nog even wat beelden van de omgeving. 







 Na nog even te hebben genoten van de schapen kwam het einde in zicht. 



Na nog even wat te hebben gedronken reed ik we richting Emmen. Heel mooi natuurgebied, maar om er vanuit het zuiden van het land nog voor een dagje naar toe te gaan kost helaas wel erg veel tijd.


Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/ 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten