donderdag 15 juni 2017

Wintertocht Hart van Brabant Tilburg 11 november 2007 (13 km)


 
’t Is Wir Sport.

Dat is het motto van het Roosendaalse carnaval van 2008. Het is inderdaad een sport om op 2 februari 2008 klaar te zijn voor onze optocht. Zo’n korte periode heb ik nog nooit meegemaakt en zal ik ook nooit meer meemaken. Pasen valt dit jaar namelijk op 23 maart. (22 maart is de vroegst mogelijke Pasen maar dat is pas weer in 2285) Evenzo is het wandelen voor ons een sport. Vandaar dat mijn moeder , broer en ik op de elfde van de elfde richting Tilburg reden om in die omgeving eens te wandelen. We hadden in onze wandelcarrière nog nooit in Tilburg gelopen, we waren echter al wel eens op het startpunt (Boerke Mutsaers) geweest. Hier waren mijn broer en ik in november 2005 gehuldigd voor onze 10de Vierdaagse. Dus hoog tijd om ook in de omgeving van Tilburg te gaan lopen.   
Gewapend met de tullepetoanse vlag in mijn tas reden we iets over negen richting Tilburg. In de auto klonk de feestmuziek door de luidsprekers. 
 
Na het inschrijven konden we om 10.00u starten.
 
In het begin regende het heel even maar het bleef eigenlijk de gehele wandeling redelijk droog. Dat zag er in Roosendaal niet naar uit want het regende gedurende bijna de gehele rit.


Heel even moest de paraplu en regenjas tevoorschijn worden gehaald , maar het was zoals eerder beschreven het grootste gedeelte van de wandeling droog.

 Wie liepen door een bosrijk gebied, zodat we weer volop konden genieten van de herfstsfeer.


 Soms stonden we even stil.
Maar daarna konden we weer verder wandelen. We liepen richting de Reeshof een nieuwbouwwijk in Tilburg.

 In deze huizen waren de huisnummers verwerkt in de muur.
We liepen richting een rotonde waarna we de splitsing met de 23 km bereikten. We liepen een beetje verkeerd en moesten ons langs een flinke plas manoeuvreren. We waren bijna bij de rust die op 6 km lag. Het was bij een golfcentrum “Vossenhole” 


Na een kleine rust van 10 minuten met chocomel en koffie liepen we weer verder voor de laatste 7 km. We liepen wel erg veel door drassige padden wat wel wat moeilijker liep. Maar er waren ook leuke herfsttaferelen en paddenstoelen te zien.






We liepen verder richting een hockeyclub waar net werd gescoord toen we langsliepen. Ik heb niet opgelet of het de thuisploeg was.

Het bleef op sommige momenten nog wat aanmodderen maar toen we langs het spoor liepen beseften we dat we niet ver van het eindpunt meer af waren.
We moesten (tenminste volgens mijn broer, ik heb er niet zo op gelet) voor een hardloopcross. Natuurlijk zag ik deze cross wel maar ik had niet in de gaten dat we eigenlijk anders hadden moeten lopen.

We liepen langs een aantal flats en station Tilburg West. Nog even een tunnel onderdoor en we waren weer binnen.



Om iets over één kwamen we weer aan bij Boerke Mutsaers. Hier melden we ons af, gaven kaartjes van onze website en dronken nog wat. 



De organisatie vroeg of ze iets in het clubblad mochten zetten. Natuurlijk zeiden wij reclame is nooit weg. Bij het afstempelen van de wandelboekjes bleek dat we allemaal onze laatste stempel hadden gekregen zodat we volgende keer met een nieuw boekje gaan beginnen. We kochten ook allemaal een nieuwe omslag want die waren versleten. Mijn moeder had overigens nog geen omslag.
We zagen ook dat dit de 1ste wandeling was van deze wandelserie. De volgende data zijn : 9 december 2007 , 13 januari 2008 , 10 februari 2008 en 2 maart 2008.
Wie weet lopen we dit wandelseizoen nog wel een keer in Tilburg, zeker na 1 januari moeten we nog een aantal wandeltochten uitzoeken. 

Op de terugweg naar Roosendaal zagen we nog een hele mooie regenboog, helaas betekende dit ook dat we nog een regenbuitje zouden passeren. Maar dat kon de pret niet drukken. We waren zelf vrij droog gebleven, behalve de voeten dan en dat hadden we toen we wegreden niet gedacht.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten