donderdag 22 juni 2017

Adriaan van Bergenwandeltocht 15 april 2012 (10,3 km)

Half april wordt zowel op Zaterdag als Zondag de Adriaan van Bergentocht gewandeld. De start is in het Turfschip te Etten-Leur.
 Het was 2 jaar geleden dat ik hier had gewandeld. En dat was te zien ook toen ik aankwam. 
 Hier stond toch het Turfschip???  
 Inderdaad STOND het was nu een kale vlakte. 
 Maar gelukkig was het nieuwe Turfschip vlakbij. 
Zo schreed ik me net na tien in. Om 10.10u kon ik starten voor een korte afstand. Dit keer alleen, mijn broer nam een weekje rust. 

 Adriaan van Bergen. 

De tocht ging door een nieuwe wijk van Etten-Leur. 



 Al snel werd de eerste splitsing gepasseerd. 



 En al snel werd Etten-Leur verlaten. 

 Hoewel het wel een beetje koud was, liep het heerlijk in de omgeving van Etten-Leur.




 Al snel liep de wandeling richting het Liesbos. 

Paard in de wei, een leuk lentetafreel. 



 Het eerste gedeelte was 7 kilometer. 


 Door het bos liep het lekker, geen drassige paden gelukkig. 


 Koeien en schapen genoten van de langskomende wandelaars.



 Bloesem (als voorproefje op de Bloesemtocht in Geldermalsen) 


 Nog even het spoor over... 

 ... om de rust te bereiken. 
 Na een rust van een klein kwartiertje ging de tocht weer verder door een klein stuk van het Liesbos. 



 Toen ik het bos achter me had gelaten, ging de wandeling naar Etten-Leur terug. 

 Maar onderweg kon nog even worden uitgerust, tenminste als je op deze stoel zou klimmen.
Serieuze tekst om over na te denken. 

 Nadat de spoorweg weer was overgestoken, was het immer gerade aus

Het bordje Etten Leur kwam in zicht ... 
 ... en deze geit moest nog even op de foto. 


 Rechts was de nieuwbouwwijk weer te zien. 

Om 12.15u kwam ik bij de finish aan ... 
... maar ik kon het niet laten even een foto te maken van de plaats waar het oude Turfschip stond.

 Maar het nieuwe was ook zo bereikt. 
Volgende keer staat de Bloesemtocht op het programma. De "oosterlijke" route van 30 kilometer.
Mijn Gouden Bloesemtocht.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten