dinsdag 6 juni 2017

Avondvierdaagse 1ste dag 15 mei 2006 (10 km)

Na een jaartje afwezigheid (in 2005 heb ik alleen de laatste avond meegelopen) stond ik klaar voor mijn 17de Avondvierdaagse van Roosendaal. Samen met mijn broer hadden we gekozen voor de 10 kilometer. Het enige probleem is dan dat je met een grote groep voornamelijk lagere schooljeugd moet starten zodat je zeker de 1ste kilometers geen snelheid kan maken. En dat was zeker deze avond een probleem omdat we ook nog naar een verjaardag moesten waar we ook niet te laat konden arriveren. Daarom zijn we in het startvak van de 15 kilometer gaan staan en zijn met deze lopers gestart. Hier is het voordeel dat men ons natuurlijk kent van andere wandeltochten. We vielen niet op.
Waarom geen 15 kilometer? Dat komt omdat ik steeds laat terug ben van mijn werk en daarom (zonder eten) vaak maar net op tijd aanwezig kan zijn voor de start. Door maar 10 kilometer te lopen kan ik daarna toch nog een beetje eten, even bijkomen en dan gaan slapen. Natuurlijk heb ik enkele jaren wel 15 kilometer gelopen maar dan ging je met volle maag naar bed.
Het nadeel van het starten met de 15 kilometer was dat toen de splitsing kwam we niet het idee hadden dat we de avondvierdaagse liepen we liepen helemaal vooraan en zagen maar weinig andere wandelaars achter ons. Enkele snelle jongelui kwamen ons wel voorbij maar pas toen we aansloten bij de 6 kilometer (dat was de andere mogelijke afstand) kregen we het idee dat we echt bezig waren met de avondvierdaagse. Om twee minuten over acht waren we binnen , de tocht hadden we gelopen in 1 uur en 35 minuten. Dat zal dinsdagavond niet lukken want dan is de route ruim 13 kilometer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten