vrijdag 16 juni 2017

Ganzestaddagtocht 1 mei 2008 (19 km)

 
Dit jaar heb ik weer eens een wandeltocht in Goes gepland. De 1ste dag van de 3 Zeeuwse wandeldagen zal ik starten. Ik had me al enkele weken gelden ingeschreven voor de 30 km. Helaas kan ik de andere 2 wandeldagen niet meedoen omdat ik naar TEXEL moet.
Rond 8 uur reed ik naar Goes. Ik was alleen omdat mijn broer op 3 en 4 mei de 2Daagse wandeltocht in Roosendaal/Rucphen zou gaan lopen. Onderweg naar Goes vroeg ik me af of het toch niet beter was even een stapje terug te doen. Ik was namelijk al een aantal dagen ontzettend verkouden en moest ook veel hoesten. In Goes vroeg ik of ik nog mocht besluiten tijdens de tocht dat ik 20 km zou gaan lopen. Dat mocht en ik nam zowel de 30 als de 20 km route mee. Maar eigenlijk had ik al besloten om 20 km te lopen. Ik wilde namelijk niet de gehele vakantie in TEXEL al hoesten en snuitend doorbrengen.
Iets voor negen vertrok ik richting Kapelle. Al vlug liep ik fout. Dat was mijn eigen schuld omdat ik niet goed op de pijlen op de grond had gelet.
 Dat viel al snel op omdat het straatje dood liep. Vlug omgekeerd en de goede route weer volgen.

 Al snel werd door een natuurgebied gelopen.



 Kloetinge kwam al in zicht. 

Maar voordat ik daar was nog even een eend met zijn jongen op de foto gezet.

Uiteindelijk liep ik langs de stellingsmolen bij Kloetinge (1704)  die ik al vaak heb zien staan als ik naar mijn werk in Goes reed.

Op naar Kapelle. Het weer was nog goed maar er was deze dag toch nog regen verwacht. Vanaf de vrijdag zou het weer beter gaan worden.


Toen ik de controle had bereikt ben ik na ’n korte sanitaire stop verder gelopen. Later zou ik bij deze rust terug komen en het stukje rondom Kapelle was maar 5 km.
 Ik koos nu definitief voor de route van 20 km.
Hier kwam ik Corine Oele (collega) tegen die een rondje aan het fietsen was met haar kind. Even gekletst en daarna weer verder gewandeld.





Daarna voor de 2de maal rust in Café “De Zwaan”. Hier nam ik een thee en raakte in  gesprek met een man en vrouw die het rondje nog moesten gaan lopen. Ik vertelde dat het een mooi rondje was, maar ze vertelde dat ze het tot nu toe al erg mooi vonden. Ze zouden dit jaar wel alle dagen gaan lopen.
 Na de rust liep ik het laatste stuk weer terug richting Goes.


Nadat ik een stuk door Kapelle was gewandeld kwam ik op de Abbekindersezandweg terecht waar ik ook vaak overheen rij met de auto richting mijn werk. Nu deed ik er echter al wandelend wel een stukje langer over.





 Via Emergis liep ik een stukje Kloetinge in waar een rustpunt stond.



Hier kon nog wat te drinken worden genomen. Hier stond ook een man die het extra lusje vergeten was in Kapelle. Hij was de eerste maal bij "Hotel de Zwaan" al direct linksaf gelopen i.p.v. rechtsaf.
Daarna liep ik naar een nieuwe wijk in Goes.





Het onderstaande gebouw staat in de plaats van Ter Welle, waar ik tot ongeveer 5 jaar geleden nog heb gewerkt.
Daarna arriveerde ik weer bij het Groencollege waar ik me weer heb afgemeldt. Ondanks de stevige verkoudheid was het wel goed gegaan.
EN NU EEN WEEK NAAR TEXEL.

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten