dinsdag 6 juni 2017

Mito Mars 10 juni 2006 (40 km)

Na het trainingsweekend tijdens de Hemelvaart en het “vrije” weekend met Pinksteren stond vandaag de Mito Mars op het programma. Over de afstand tot de startplaats had ik niet te klagen het was in wijkhuis West 500m van mijn woning. (en dan denk ik dat ik het nog aan de ruime kant schat).
 
Mijn  moeder en de tante van mijn  zwager waren er ook . Zij liepen 30 kilometer en konden de 1ste 12 kilometer met ons meelopen. Wij (mijn broer en ik) zouden vandaag voor de 2de maal 40 kilometer gaan proberen. Het was echter wel een warme dag voorspeld, dit hebben we overigens al meer meegemaakt bij de Mito Mars. Ik heb de MitoMars namelijk al 12 maal gelopen.  
Nadat we gestart waren liepen we eerst richting een ongeveer 5 jaar oud gedeelte van Roosendaal. Dit zagen we links van ons , rechts zagen we nog een mooi stukje natuur. (als dat maar zo blijft!)


Voordat we het wisten hadden we al weer ruim 8 kilometer afgelegd en stonden we bij de 1ste rust waar we wat konden drinken,

Daarna op naar Eetcafé `De Pin` in de Wouwse Plantage (Voor de mensen die niet in de buurt van Roosendaal wonen,  de Wouwse Plantage staat namelijk bekend als Pindurp of De Pin.)
Omdat het nog maar half tien was hebben we daar wat gedronken en namen afscheid van onze medewandelaars. Zij moesten rechtsaf na de rust maar wij moesten eerst nog een rondje lopen voordat we weer terugkwamen op dezelfde camping. Deze “extra” ronde zou ruim 8 kilometer zijn. We liepen in de omgeving van de Wouwse Plantage door het bosrijke gebied. Een van de bospaden staat bekend als het “Derde Wereldbos” een heel erg mooi stukje natuur. 


Toen we terugkwamen aten we een broodje gehaktbal (dat trainen we er toch weer wel af) Helaas konden we niet naar de WC voor een wat grotere boodschap omdat zowel de Dames-  als Herentoiletten waren verstopt. Dat leverde later gelukkig geen extra problemen op met de maag.
Daarna op naar Nispen waar in het centrum Café “De Gouden Leeuw” was gevestigd. Weer door een mooi stuk natuur waar we zoals op de routebeschrijving reeds stond ook langs een “mooie tuin” liepen.
Na een kilometer of 26 zagen we de kerk van Nispen al liggen. En weer 1,5 kilometer later zaten we wat te drinken in Nispen waar men zich ook al aardig had voorbereid op het WK-voetbal.

Maar ook de feesttent voor de muziekfeesten stond er al. Helaas was daar nog geen activiteit van betekenis waar te nemen.

Op naar de Kinderboerderij in Roosendaal een lang stuk maar gelukkig stond er (zeker vanwege de warmte) op ongeveer 2/3 gedeelte nog een drinkpost waar we 2 bekertje drinken kregen. Gelukkig maar want het was aardig warm geworden en mijn flesjes waren bijna op.
Toen we na 3,5 kilometer echt bij de kinderboerderij aankwamen hebben we ook daar weer wat gedronken. Hier hebben we iets van de route afgeweken (en zelfs meer gelopen) om een ijsje te halen en ik heb ook nog wat flesjes gekocht voor de laatste kilometers. Dit leidde ons door een parkje richting het centrum van Roosendaal.
Ook kwamen we weer langs een bouwplaats waar vroeger sporthal de Leede stond (en waar ook menig rijexamendroom uitkwam of aan diggelen viel.) Wat wordt er veel gebouwd in Roosendaal.
Toen we rechts het winkelcentrum zagen liggen wisten we dat we er bijna waren. En jawel na 8 uur en 14 minuten kwamen we na 39,64 kilometers weer bij het startpunt aan.Hiervoor had ik ruim 50500 stappen moeten zetten, was ik weer 3536,6 kcal verloren en gaf mijn teller ruim 41 kilometer aan. Toch nog iets bijstellen dus.
Toen ik de lange wandeling (kleine 500 meter naar huis) bijna had afgelegd zagen we nog een auto die geheel in het teken van het WK was gespoten. Nu maar hopen dat het niet voor niets is geweest.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten