woensdag 21 juni 2017

Mitomars 12 juni 2010 (41,4 km)

 
Na een wandelvrij weekend, waarin ik Roosendaal Zingt heb bezocht, stond de Mitomars op het programma.
Voor de 16de keer alweer. Maar wat wil je, de start is ongeveer 500m van mijn woning. Samen met mijn broer en Ron Konijn gingen we voor de 40 kilometer. 
Om 3 minuten voor acht konden we starten. We liepen via het centrum van Roosendaal naar Roosendaal-Zuid. 


Hier werd flink gebouwd/gerenoveerd. 
Mijn broer was even zijn hoed op gaan halen thuis (we kwamen daar bijna langs) en moest daarna een inhaalslag maken. Wij hadden namelijk besloten om door te lopen omdat het tempo van mijn broer iets hoger ligt en hij ons dus snel zou inhalen.
Dat inhalen gebeurde toen we in het bos liepen. (Visdonk)  

We liepen door om na 7 kilometer aan te komen bij de eerste controle. We besloten door te lopen, we waren net een beetje warm. 

We vroegen ons overigens af of er bij "De Arabieren" koffie zou zijn. Niet dat we koffie zouden gaan drinken, maar vorig jaar was er ook nog geen koffie. 


Bij "De Arabieren", de tweede controle, was het opvallend oranje. Zijn ze dan in België toch een beetje voor Nederland. 
 Opvallend is dat je heel veel kapelletjes ziet zo over de grens. 
We liepen nu richting Wildert, waar we ook al een paar maal de Rose Gronontocht hebben gewandeld.  

 Het was lekker wandelweer, de regen van de afgelopen week was voorbij. 


Wandelend in een mooie omgeving, verlangde we langzaam naar de volgende rust in Wildert om wat te drinken. 



 Maar eerst zagen we nog een kapelletje.




Na 24 kilometer was de rust bereikt. Er kwam ook een man binnen die dacht dat hij 30 kilometer liep, maar de splitsing (na 500m van de rust bij De Arabieren) had gemist. Hij kreeg overigens al een raar gevoel. Dus snel naar huis bellen dat het een paar uur later wordt.  

Nadat we gerust hadden liep ik rechtdoor i.p.v. linksaf. De man die dacht dat hij 30 kilometer liep riep me terug. Ik zei "Omdat u een stukje extra heeft gewandeld dacht ik Dat doe ik ook". Maar ik ben toch maar snel op de route terug gegaan. 

 Op naar Nispen. Zullen we even bellen dachten we. 


Er waren een aantal pijlen niet te zien. (Waren weggehaald bleek later, erg vervelend voor de organisatie)

 Maar gelukkig liepen we toch goed, want al snel zagen we de pijlen weer. 
 Even een wagenrust waarna we snel weer verder liepen. 


 De Kiekenhoeve. 


We liepen langzaam naar de grensstraat om weer in Nederland te komen. 








Nispen kwam in zicht ... 


 ... en we kwamen snel bij de Gouden Leeuw, waar het ook oranje was.



 Na deze rust werden de laatste 8 kilometer ingezet.


We liepen over het Molenbeekpad terug richting Roosendaal. Het Molenbeekpad was de laatste maand aangepast en er was nieuw asfalt gelegd. 



 Het was erg mooi geworden. 



De laatste controle was (zoals gebruikelijk) bij de kinderboerderij. 

 Daarna nog even het ijsje halen bij frietsalon Minnebeek.
 Daarna liepen we door de bergen (wijk Roosendaal) richting de finish. 



 Er hing al overal oranje. 


 En ook deze caravan was oranje. 
 En na 8½ uur kwamen we bij de finish aan. 
 

Vergeet mijn gastenboek niet:
https://www.tboek.nl/gastenboek/tinykouters/

Geen opmerkingen:

Een reactie posten