zondag 18 juni 2017

'Of ik een beetje extra energie wil? Nou graag!'

Bron : Gelderlander
De tekst 'Goed leven' hangt boven de weg vlak voor Beuningen. Het is de kreet van de KRO. Ik vind het een mooie uitspraak. Je bent toch best bevoorrecht als je de Vierdaagse mag lopen. Zelf heb ik met ziektes te kampen gehad. Ik had er al niet meer kunnen zijn.
Deze Vierdaagse denk ik aan een vriend die afgelopen maart is overleden. 'Ik loop voor jou', zei ik hem een week voor hij stierf. We kenden elkaar van een reis naar Indonesië. De Vierdaagse kan een mooi doel zijn in het leven. Al is het maar een doel voor jezelf.
'Goed leven' slaat ook op wat je allemaal krijgt aangeboden onderweg. Daar zou je goed van kunnen leven. Kilometers komkommer, snoepjes, koekjes, flesjes water en ijsjes kun je aanpakken.
Bij Electrabel, vlak voor we Nijmegen weer binnen lopen, hangt een spandoek met 'Wil je wat energie van mij?' Nou, graag! De tweede dag is altijd zwaar. De regen vanmorgen was een beetje vervelend. Ik had wel een regenjas aan, maar die wordt van binnen nog natter dan van buiten. Als je bij de energiecentrale bent, heb je het hele stuk Voerweg nog voor de boeg. Daar kun je wel wat extra's bij gebruiken.
Ik loop al ruim tien jaar met dezelfde maat. We kunnen elkaar ook goed voorzien van energie als we er even doorheen zitten. 'Kom op, het is nog maar eventjes', zeggen we dan tegen elkaar. Of: 'Het is wel veel beroerder geweest.'
Ik woon in Druten. Onze wethouders zijn een lobby begonnen voor de Vierdaagse door Druten in 2016. Ze lopen met speciale T-shirts aan. Laten ze de Drutense lopers ook maar mobiliseren! Ik doe mee."

Geen opmerkingen:

Een reactie posten