dinsdag 6 juni 2017

Verto Mars Maassluis 24 juni 2006 (50 km)

Zaterdag 24 juni hadden we de keuze tussen 50 kilometer lopen in Barendrecht (Marijke tocht) of 50 kilometer lopen in Maassluis (Verto Mars). De Marijke tocht hadden we al vaker gedaan en dat was een leuke tocht , de Verto Mars hadden we nog nooit gelopen en was dus onbekend. Mede op aanraden van Danyell op het forum vanW4W hebben we toch gekozen voor de Verto Mars en daar hebben we geen spijt van gekregen. 
Om half zeven werd ik opgepikt door mijn broer om naar Maassluis te rijden. De start zou om 8 uur zijn (wel een beetje laat voor 50 kilometer zeker als het warm gaat worden.) maar we konden al om 7.45u vertrekken. Wat me tijdens de tocht opviel waren de vele verschillende bruggetjes waarvan ik er een groot aantal op de foto heb gezet. Het eerste gedeelte was heel mooi zeker ook door die vele bruggetjes.


Na ruim 14 kilometer kwamen we op het 1ste rustpunt aan (De Bonte Haas te Wateringen) Hier hebben we wat gedronken en zijn na 10 minuten weer verder gaan wandelen. We zaten slechts 5 kilometer van Den Haag af.
Op naar Schipluiden dat we naar een kilometer of tien wandelen zouden bereiken. (Dus met een omweg maar dat was zeker in het mooie landschap geen straf.)



Op een gegeven moment zaten we maar 1 kilometer van het centrum van Delft af.
Toen we in Schipluiden bij de rust aankwamen hebben we een broodje gegeten en wat gedronken. Toen ik nog even naar de toilet ging zag ik Robert (die ik al eerder tijdens het 1ste stuk had gezien) van W4W. Hij sprak me aan n.a.v. de Sunny veters. Hij vertelde dat er een heleboel wandelaars van W4W in Amersfoort liepen. Toen ik weg wilde gaan kreeg ik weer een beetje last van mijn lies. Daar had ik na de MitoMars ook al last van. Dat bracht me in het volgende stuk ook mede door het feit dat er een paar lange stukken in zaten (2790 m , 1830 m en 2000 m) in een dip. Dit kwam ook omdat mijn broer iets voor mij liep en ik hem steeds net niet kon inhalen. Op een gegeven moment werd de afstand ongeveer 200m. Toen ik besloot mijn eigen tempo weer te lopen kwam ik uit deze dip.
 Afstand werd steeds groter
Maar na 33 kilometer (volgens de routebeschrijving) kwamen we aan bij Eetcafé “de Afrit” Hier hebben we ook nog iets gegeten en gedronken, de flesjes werden bijgevuld en we maakte ons op voor de laatste 17 kilometer.
Tijdens het laatste stuk waren er toch wat twijfelgevallen over de route. Het leek namelijk soms of je bij de mensen achter uit kwam terwijl je dan toch verder kon lopen. Ook bij het Wipperspark in Maassluis zaten we even verkeerd. Maar er was nog een wandelaar die een heel stuk verkeerd had gelopen. Met deze jongen zijn we een groot gedeelte van dit laatste gedeelte meegelopen. En ik kon ook het tempo van mijn broer weer bijhouden. Na 47 kilometer kregen we nog een tomaat (gelukkig want men stond al op het punt om weg te rijden, maar na ons waren er nog minstens 4 deelnemers gefinisht.) Om 17.50u kwamen we aan dat was mooi op tijd want tot 18.00u mocht je binnenkomen. (Wel krap overigens voor 50 kilometer er mag dan de hele dag ook niets tegenzitten, zoals verkeerd lopen, langer moeten rustig wegens extreem warm weer etc.)

Ondanks deze kleine leerpuntjes (moderne tijden) voor de organisatie was het een geweldige tocht die ik zeker nog wel meer op het programma zal zetten. Om iets over zeven was ik weer thuis in Roosendaal en heb daarna een lekkere douche genomen. Volgende week Rondje Someren.
 
Vandaag weer 10 uur en 5 minuten gewandeld , 4559,3 kcal verbruikt , 65925 stappen gezet en 52,74 kilometer (volgens stappentellen , de routebeschrijving zelf sprak over 49,6 kilometer) gelopen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten